Wednesday, March 22, 2006

Bokhandleren i Kilden

Jess, det er meg det! Håpe jaffal noen tok nok et "ordspill". :) Eg tenkte å gi dåkker en liten innsikt i kordan det e å vær bokhandler i kab.., eg meine på kilden!! ;) Fusst å fremst e kilden et lite senter, me få hippe butikker som få attraktive mennesker henge på. (då må det nesten legges til at kilden ska bygges ut å få clas ohlson og muligens Hennes og maurits.) Hurra for kilden! Og heia ark, som dustete overordnede alltid skrive i nyhetsbrev. iiik.

Eg begynne me det som sjokkere meg me å jobbe på bokhandel.
1) Kor sykeli masse penger folk e i stand te å bruke på bøker, skrivesaker Diddl-stæsj (for de som ikkje vet ka det e så e det stæsj med en slags tegneseriefigur på).
2) At det finns folk som ser forholdsvis "normale" ut som faktisk KJØPE mobilpynt te 80-90 kroner per dings!!!
3) At folk komme inn å spør itte såkalte uhu-bøker (astrologi, tarot-kort, sex-bøker, og alternativ massage <--- IIIK)
4) Mitt største sjokk e nok dette: at me selge en barnebokserie som hete "Jon demon". Joda, bra ord-rim, men det e sjikkeli vemmelige bilder. Det e demoner det e bilde av liksom. Åsså e målet å overvinne gode makter. Heilt sykt, spør du meg! heilt sykt! for barn i 4-5årsalderen. Så det e ark....


Men nå tenkte eg å dele me dåkker ka me bokhandlere virkelig ler av! :) For ekempel hadde me en episode her forleden. Ei dame hadde lest Are Kalvøs Bibelen 2, så kom hu å spurte om me hadde 1-en av den...... det ler bokhandlere av. Ein aen fine e en tøysete mann som kom inn å spurte om me hadde Maos lille røde i gult. :) :) okei, då lo eg! :) hehe.

Teknikker me diskutere e Memo-bokens læringsteknikker! hvis någen e intressert forklare eg gjerne! :) det e faktisk veldig fascinerende!!

Ellers trives eg ganske godt som "bokhandler". :) Te tross for sjokkerende overaskelser og tørr humor. Eg har faktisk blitt gla i det kipe senteret med de 101 speil.... :) Te slutt komme ein oppfordring te alle i hopan: Kom,kom te Ark på kilden! Det e som tidligere nevnt få attraktive mennesker som tar turen innom. Utfordringen e dermed gitt. (lørdag jobbe eg fra 12-18 :) hehe.)

Siden denne posten blei litt oppstykka og muligens uintressant for enkelte.... :P så hive eg inn et bilde av en datanørd. Han skrive nemlig sjøl: Jag er en datanørd. Å eg har ingen anelse om kem han e! (bare så det e sagt!)

8 comments:

Anonymous said...

Beleste meg tok ordspillet=)tror eg hadde dødd av latter hvis någen spurte om nummer ein av bibelen 2...
Karin

MAGGI said...

du og du. kor gla eg blei for denne oppdateringen, dette va tidi:) tok kje heilt denne "bokhandler i kab.., eg meine på kilden" spøken din, men den er grrei. du e tidi fordeom.

eg hate diddl.

MAGGI said...

ååjo, nå tok eg an. hema meg

sorgenfrigate said...

DU, om du gidde kjøpe sånn en mobil-ting til meg siden du får det billigere...? helst en med en "L" på og diamanter.

sorgenfrigate said...

du, foresten.... kan du fikse sånn at eg får "L", "sexy" og masse bling på samme? kan godt være fleibete!

Maria Johansen said...

Ikkje no pes, livi. Ikkje no pes! Finns kje den ting eg ikkje kan fikse når det e noe eg VIRKELI brenne for! bling, blang, blong......

Du e rimeli kjapp du, magsta´! Men så e det jo kje alle som e så belest som meg... *kremt*

Å miriam, det me å le inni hjertet må du forklare nærmere, evt lære meg! hørtes åndelig ut. schnålt! ;)

Ja, astrid, bare å søke. Men bokbransjen e såklart bare for de veldig beleste, intresserte og spesialiserte. Så nå kan det spekuleres i kvalitetene mine!

Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»

Anonymous said...

Ja, sannsynligvis sa det er