Friday, October 12, 2007

Marayah opplever storbyen

Eg har hatt høstferie, og gjett om eg har opplevd mye spennende?! JA!! det har eg. Eg starta me å vær sammen med gode gamle Bi-ai-Dji (BiG) folk på gjensynshelg, før turen bar videre mot øst, -og like te Åshlow beibi!



Her har eg opplevd alt fra Filla-møte, te gullGrandiosa pakke (ja, heilt sant! Grandipakning me gullskrift!), stortinget (te enkeltes kjedsomhet, men takk som lot meg få gleden.), bolle dyppet i rennende sjokolade (nam-nam) og nattog....................... nattog får ikkje noe smilefjes av meg, heller ingen terningkast. Det slo meg heilt ut! Eg klarte å sove en del under selve turen, men det va kje noe godt. Og itte to timer i fosterstilling på dobbelsete, kom en østlending som krevde sitt... Turen gikk nok forholdsvis fort, men dagen ittepå va det ikkje lett å vær Maria. Eg kom hjem, gikk og la meg, og våkna ca halv to. Då tvingte eg meg opp, låg å såg på home and away, den syvende himmel, macgyver og det som verre er... Eg klarte itte noen timer å dra meg opp te nærbutikken, som virka så ufattelig fjern (ca 100 meter unna), for å kjøpe det mest nødvendige (cola, grandi og ostepop). Eg følte meg i utgangspunktet som et dass, og det hjalp lite med de stakkarslige blikkene fra kassemannen. Det blei me tv den dagen, før eg igjen tok fatt på en ny 11-timers. Denne dagen har vært på langt nær like slakk, så nå begynne eg å komme te hektene igjen. Men dåkker kan tro eg blir irritert av smilende togpassasjerer på nsbreklamene. Det e ikkje noe å smile for! Eg sammenlikne nattoget med denne smakløse tullekoppen:




I tillegg gir jeg nattoget 3 svarte:

14 comments:

Anonymous said...

åå, maria! bloggen din er min favorittblogg!!! det er virkelig det morsomste i hele denne absurde bloggverden. takk for at du sender bølger av glede og latter og smil helt til slovakia, og unnskyld for at jeg var slem mot deg. nå tror du kanskje at jeg skriver min hyllest som en lame excuse, men SIRIOUSLI!!! i mean it. you are funny.

Sveinung said...

hm. Ska faktisk ta nattog fram og tebage fra oslo og stavanger snart. Har de spyposer på toget?

Maria Johansen said...

ska eg lova deg de har!!! (hvis de har fler igjen då..) Har forresten en gave te deg, men det e jo ein HEILT aen sak. ;)

Sveinung said...

Hehe, btw liksom. Komme hjem te neste fredag eg, må finna på någe då! Prøvde å ringa deg og her om dagen, men ikkje svar... Bitter hevn eller nytt nummer?

Bente said...

hallais X-roomie! :D tøft å finn dæ i bloggeverden! ;P hehe.. snakkast

"om eg kan få låne skoa dine?"

kjetil said...

har ikke lest alt men, det var kule bilder!
snakkes

sorgenfrigate said...

ein svarte kamel te deg som ikkje har tid å komme hit før jul. makan!
men to kvide for at eg fikk bursdagshilsen MED smågodt i posten. takkoglov!

Christine=) said...

Maria...savne oppdatering nå.....

Maria Johansen said...

ja, eg ska eg ska... ska bare... iik. Okei, itte eg har skreve bokrapport. Imårå.. kanskje hjelpe det å love det te meg sjøl. kanksje ikkje. :)

sorgenfrigate said...

em, atte. e det lov å komme med et ønske?
mitt ønskenummer e at du ska skrive fra julekvelden i år når den har vært. noge alla posten i 2005. det e så fint å lese om johansens familie tradisjoner. okei?

p.s. snart komme eg.

Maria Johansen said...

hehe, livi, skal bli. men eg har en aen post for hånd nå i førjulsstria. :) blir jo en ganske anderledes jul dette vet du, men sikkert nok te å skrive post om... :)

MAGGI said...

va kje så eksklusiv allikevel den der gullgrandisen.
men hei, eg komme te stavaNGER I HELGÅ. og blir der heilt te 21!

Anonymous said...

Mary mary mary... OPPDATERING ;)

Anonymous said...

Takk for interessant informasjon