Friday, January 16, 2009

Estoy en ecuador... por fin! :)

jada, så da var jeg vel i Ecuador, gitt. Skulle man ikke trodd, men jammen er det sant. Etter en tre dagers tid begynner man vel å få et slags inntrykk om ikke mer. Jeg har ihvertfall fått et inntrykk av at det er regntid. Idag skulle Stine (medvoluntør) og jeg gå en tur på nærbutikken som er ca 5 min å gå... det var bare litt overskyet og nesten sol, dessuten pleier det ikke å regne på ettermiddagen. Men ingen antakelse uten avvik (som hu sa u maria). Mens vi var inne på butikken (som er om mulig mer kompakt enn bunnpris) begynte det å PØSregne. Det var ikke en 2 minuttersbyge.. Og her er resultatet etter 5 minutters gange:


Har også observert at det er varmt her. Aner ikke hvor mange grader det er,
*bare at jeg fryser når airconditionen står på 20 grader,
*at jeg føler jeg har hardtrent etter 10 minutters passiv volleyball,
*at bukse, lange armer og lukkede sko er utelukket.

Noe som vil være ganske overaskende for mange, er at jeg er blitt glad i å spise fiber. Medbrakte knekkebrød er det jeg lever på for tiden. På matfronten kan jeg også SJOKKERE med at jeg på mandag spiste veggismiddag, les ikke kjøtt.

Ellers har jeg litt småknask fra reisen ned under tittelen "Maria reiser alene"

takk for flygave, Leifi. :)


Jeg måtte overnatte på hotel i amsterdam pga forsinkelse. Da var jeg så heldig å få alle disse kjekke gratiseffektene. Sokker, t-skjorte, krem, vaskepulver, deo, sminkefjerner, hårbørste, barberhøvel og shavinggel oppi en snerten, smart toalettmappe. :)

når jeg første var 5 timer på hotell måtte jeg sjekke ett par fasiliteter... deriblant en fantastisk hårføner.

10 comments:

Anonymous said...

Hehe.. godt å høre at du har det bra;) Klem

Anonymous said...

hihihi... du får sagt d du Maria!

Andrea said...

Så bra at du har komt deg trygt fram! Glede meg te å hørra meir fra livet der borte...

Anonymous said...

Bra å se du er vel framme. Veggis-mat er bra, men det tar vel snart slutt på knekkebrødene. Du fekk vel ikkje med mer enn 20 Kg på flyet? Regne med at du spise marsvin fra mandag av...maèro!

sorgenfrigate said...

aiai! beklage eg ikke har fått lest dete før nå, men rss'en va feil, så det kom ikke opp at du hadde skreve noe. javell! herlig å se bilder! eg har noen spørsmål. kem lurte deg te å spise veggis middag?
har du spilt fotball?
e det noe du trenge fra Norge?
ka glemte du å ta med?
og et siste:
har du fått flere fregner? (du trenge ikkje svare på dette. eg vet svaret)

peace and love love fra livs

Anonymous said...

Nei, knekk og veggis mat, er ikke reve-mat. Henriette og Beate hilser masse til tante. Og sender med mange klemmer.

Anonymous said...

Hei! Trist at det ikkje blei någe i julen. Du e tøffing som reise som voluntør. (PS! Inntak av mokkabønner har en dokumentert "hurtig aldring"-effekt. Dessuten e det inngangsporten te hardere stoffer som kremtopper, og mandelstang)

Maria Johansen said...

kjekt at dåkk følge med altså, det sette eg pris på. :)

For å kommentere veggis-middagen. me har middagsgrupper... kan jo ikkje alltid få d som eg vil. f.eks imorgen tror eg me ska ha noe tunfisk-salat eller noe. :-S jaja, d blir oppvarming til marsvin.
har snart spist opp knekkebrødene, ja og eg spyr det søte brødet ut nasen snart!

ka eg glemte å ta med? min nye dyre balsam t 230 kr, yndlingsbh-en min og altfor lite klær.

frakles? do´nt know what you´re talkin about... men har jo kje fått no særlig farge då. det får vente.

Takk, takk klemmer tilbake kjære nieser! :)

Og petter, it´s too late to ´poligize. pakken e halvtom. d seie vel litt om kor dårlig sjokoladen e her...? :)

Anonymous said...

I love your hair blowing in the wind!

Maria Johansen said...

i carried a watermelon, okei?