Sunday, August 14, 2011

Takkogpris for Europris!


Elin, min forrige samboer og jeg, har lenge drømt om en ekskursjon til Europris. Uke etter uke har de nemlig sendt oss en oversikt i posten over hva de har å by på. Med begeistring har vi lest, delt, lengtet og håpet på at dagen en dag skulle komme. Dagen da håpet skulle bli oppfylt. Dagen da Yin og Yang skulle være i balanse. Dagen da Maria + Elin + Europris = sant.

Europris er nemlig ikke en spasertur unna Pilestredet Park. Slik som Rimi, Kebab Biten og La Boheme. Det ligger på steder som Elin og Maria aldri har vært før. Tilfeldigheter gjorde at valget falt på Bryn, og takket være Elins research og notater kom vi oss trygt frem og tilbake.

Med hver vår handlekurv svevet vi rundt i butikken. Og selv om både nyttige og fine varer ble handlet, var det en skatt som utmerket seg. En vekkerklokke til 49,95 (klassisk Europrisbeløp). Den lyser i 4 forskjellige farger, viser klokkeslett, ukedag, dato, temperatur og den har 5 ulike alarmlyder. Fuglekvitter, bølgesus, bekksildring, bølgesus m/måkeskrik, jungellyd. Jeg var i ekstase! Mitt beste Europriskjøp noensinne.


...trodde jeg. Etter å ha våknet til 3 ulike alarmvarianter - henholdsvis "fuglekvitter", "bølgesus" og jungellyd - hater jeg den. Jeg hater at den piper når jeg trykker på knappene, jeg hater at alarmlyden er alfor høy, jeg hater at den begynner så brått. Jeg har prøvd å dempe lyden med å legge noe over den, men det hjelper lite. Det rister nærmest i sengen. Og lydene er langt i fra naturlyder. "Bølgesusen" høres ut som radio uten frekvens og "jungellyden" høres ut som en dårlig lydsjekk. Desverre må jeg meddele at det såkalte kuppet har blitt mitt mareritt.

Så for reklamekjennere: Jeg fikk ikke mer til overs...

2 comments:

Anonymous said...

Liker den klokka æ Maria!

Anonymous said...

D va æ som sa d ja...
Brit Ingunn