Monday, May 04, 2009

Sensations!

Eg har valgt å kalle denne posten sensations på grunn av mangel på seriøsitet, men og fordi eg vil presentere ting som ellers ikke rekker opp til blogg-materiale. Så kos eder med litt knask mens vi venter på en post om virkeligheten og hverdagen her nede i ecualand! :)

Sensasjon #1

KOMLEMIDDAG!!! 3 jenter som savner norsk mat, og som godtroende satte i gang med
komlebakst (?). Man bør kanskje forsikre seg om at grunnleggende ingredienser er å oppdrive før man setter igang. Men jeg var storfornøyd! :) (legger kanskje i kortene her at de andre to skeptiske jentene på bildet under, var utrolig lite åpne for komler som hverken hadde form eller konsistens som komlene de var blitt slikket opp etter ryggen med i 20 år. Jeg er ikke sint! bare veldig skuffa...)


Sensasjon #2

I helgen var vi i Canoa. En strandby en del timer nordover. Her "pleier" man å henge på Surf shak, en bar/resturant/brettutleie ++ og tror du ikke dette dukket opp i et surfemagasin som lå der???


En lang 6-siders repportasje om Stavanger og jærstrendene!

Fikk beskjed fra en medvoluntør at det var veldig nerdete å ta bilde av et blad. Men stakkar! han er fra oslo og der eier man vel ikke stolthet. (forståelig nok.)


Sensasjon #3

Og som om ikke det var nok!!! en times tid senere gikk vi innom noen smykkeboder -og nå kommer dagens sjokk- midt blant fan-armbånd til internasjonale fotballklubber, midt blant europeiske storlag, VIKING! Jeg skjønte ingenting, men var i ekstase! Jeg kunne desverre ikke kjøpe det (det var veldig stygt) men det var rørende og sjokkerende på en gang. And it absolutly made my day.


og nå har vi nådd fram til siste skrik fra Ecuador, fra Guayaquil, fra Montanita, fra rom 32, jejeje... bring me the goodies tenker du.. :)


Sensasjon #4

Tatuering!!

Og nå trodde du kanskje at eg va seriøs? at eg va så harry? åneiiida, her e nemlig "tatueringen" (som takk og lov forsvant etter en liten uke.)


Siden eg "alltid" har vært så glad i hester -på en måte- måtte det bli Blakken. Og dette må jo vær tidenes styggeste hest. Skjønner ikke at det var mulig å lage den SÅ stygg. Det ser jo ut som en barnetegning! Eg ska ærlig innrømme at eg va temmelig misunnelig på astrid som fikk en langt tøffere (les harry) og som kun betalte 7 kr mer...

9 comments:

sorgenfrigate said...

!!!!!
eg ligge serriøst på gulvet nå å vrir meg i latterkrampe!
come home, maria, du e så gøyy!!!
sykt foresten, heia viking og jæren. glad for at blakken e forsvunnet nå.
mange mange mange klemmer fra meg!

Anonymous said...

ÅÅ.æg tytte dæ æ så jiilt med dåkken ungdommane som dræge ut og vitne om an Hesus og samtidi lage ekta goe, norske komlemiddag..

Hilsen fra u tante Birgit..

Anonymous said...

ÅÅ.æg tytte dæ æ så jiilt med dåkken ungdommane som dræge ut og vitne om an Hesus og samtidi lage ekta goe, norske komlemiddag..

Hilsen fra u tante Birgit..

Maria Johansen said...

ja, den eine responsen hyggeligere enn den andre, og den eine mer oppriktig enn den andre... jajaja! :)

takk livi, eg syns du e goey! Og naar det gjelde blakken... me innsaa et lite problem her en dag... der blakken hadde vaert e der naa svarte haar... iatoch! den va ikkje med i berekningen. Men te mitt forsvar har eirik ein sol paa overarmen, og den har saavidt begynt aa forsvinne!! det e hakket verre.

Og Birgit: nei, ka ska eg sei... eg e maallaus over oppmuntringshelsningane! kan tru daakke ska faa dae gildt paa basaren, og husk: lysbeledene eg sendte me na Olavia hjem ska med pilen nedover.

birgit said...

Hmm lusbiledene..dei fekk itje hu olivia med seg..du veit, det e itje så lett å bli demente.sia hu glemte biledene får eg vel heller fortelja og det e jo møkje kjekkere for ungane forresten når eg tenkjer meg om, så det var nok en plan med at dei billedene itje blei med--

birgit--

Henriette og Beate said...

Vi lurte på hva tante mente med at blakken var stygg som en barnetegning??? Du har et stort forklaringsproblem når du kommer hjem. Vi savner deg likevel. Håper du har det bra. Gleder oss til du kommer hjem

Maria Johansen said...

aiiii... sa eg stygg? nei, ehm, oj... ehm. eg tror eg skreiv styggere enn en barnetegning, for barnetegninger e fine, uten tvil. Voksentegninger e stort sett styggere; så det eg meinte va at tegningen av blakken lå et sted mellom barnetegninger og voksentegninger. godkjent? eller bør eg endre hjemreisen..?

Maria Johansen said...

og birgit: du har så rett, så rett! det va nok ein styrelse!
nå æ dæ jo kje så lenge te eg kjeme me biledene uansett. Og æg tenkte som så: formidlingen blir vel litt spregare om me tar nogen av songane våre? ungdomane vil ha det sprekt nå, vet du.

Elisabeth said...

veldig gøy å lese, Maria:D